Sneeuwschool terugreis
De zesdeklassers zijn goed vertrokken vanuit Holzgau. Ze zullen morgenvroeg vermoedelijk tussen 6u en 6u30 aankomen aan De Pepel.
De zesdeklassers zijn goed vertrokken vanuit Holzgau. Ze zullen morgenvroeg vermoedelijk tussen 6u en 6u30 aankomen aan De Pepel.
Na een nachtje sneeuwen lag er ook in Holzgau een wit tapijt. Toch zijn de Pepeltjes een hele voormiddag gaan skiën in de ‘diep’sneeuw, een speciale ervaring. In de namiddag konden de kinderen kiezen tussen rustig binnen blijven of spelen in de tuin met een dik pak verse sneeuw. ’s Lees verder
Wat een mooie dag in de bergen 🥰 In de voormiddag stond de tweede skiles op het programma, best vermoeiend voor de beginners maar ze kunnen ondertussen al wat bochtjes maken. 2 groepen gingen zelfs op de pannenkoekenift. In de namiddag maakten we een lange wandeltocht door de sneeuw naar Lees verder
Deze ochtend trakteerden onze Pepeltjes ons op een zeer vroege ochtend. Nochtans stond er een zeer actieve dag op de planning. Na het ontbijt hebben wij een stevige wandeling gemaakt naar de hangbrug. Iedereen is er over gegaan, sommigen wel met knikkende knieën. Dan stond het passen van de skibotten Lees verder
17u We zijn nog gestopt onder een stralende zon. Gelukkig was er ook een speeltuin, zo konden we wat energie kwijt. Nu nog een 150 km rijden tot Holzgau.
12u De heenreis verloopt rustig na wat vertragingen door werkzaamheden. Na het kijken van een film op de bus, zijn we om 11u gestopt voor een vroege middagpauze. Alles oké aan boord, er ontbreekt alleen 1 brooddoos die thuis in de koelkast staat 😉
Vandaag konden de bengels allerlei kunstjes oefenen met meester Arn en enkele mama’s. Ze liepen op een ton, ze stapten over de bank met 2 ringen in hun handen, ze speelden met een diabolo, ze lieten een borden draaien op een stok,… . Kijk zelf maar naar onze kleine artiesten!
Begin februari liep de gedichtenweek met als thema ‘metamorfose’ op zijn einde. Grote Pepels hielpen kleine Pepels bij een superleuke ‘metamorfose-gedichtenroute’. Op het einde werd iedere Pepel beloond met een metamorfosesnoepje! Met Elmer oefenden we de kleuren en vormen. In onze themaweek rond carnaval kwamen we met gekke schoenen, haren Lees verder
Tijdens de gedichtenweek, met als centrale thema “METAMORFOSE”, was er voor de Pepeltjes een gedichtenroute. De leerlingen van het vierde, vijfde en zesde leerjaar mochten, samen met de kleuters, het eerste, tweede en derde leerjaar op zoek gaan naar gedichten en opdrachten. Het was een fijne activiteit voor groot en Lees verder
Winnie Wortel vertelde aan de bengels hoe ze proefkampioen was geworden. De bengels proefden ook de 4 basissmaken. Er viel heel wat te beleven met Winnie Wortel. Kijk maar!