In het 4de leerjaar maakten we in oktober een reisje door ons land. Zo leerden we België wat beter kennen. We leerden ook wat over de windroos en de windstreken, ontdekten wat een burgemeester en gouverneur nu precies doen en ook de provincies en hun hoofdsteden is voor ons nu parate kennis.
Aan het eind van dit thema werkten de kinderen in groepjes rond 1 provincie. Ze zochten info op, maakten een presentatie of tekeningen en stelden hun provincie nadien voor aan elkaar. Ook de (groot)ouders en andere familieleden waren welkom om een kijkje te nemen in ons provinciesalon!