We zijn al even bezig met ons thema “Help, bel 112!”.  We leerden al heel wat over hulp verlenen, leerden bellen naar 112.  Ook keken we eens in de verzorgingstas van de dokter.  Onze zintuigen hebben we ook al op de proef gesteld en vandaag hadden het over onze ademhaling.  Die les sloten we af in alle rust met een yogasessie met Roetpiet. 

Na de middag kwam het Rode Kruis op bezoek.  Zij vertelden over hun vrijwilligerswerk en hadden heel wat materiaal meegebracht.  Er was ook tijd voor praktische oefeningen.  Het dragen van een brancard, een verband aanleggen, bloeddruk meten,…

Er vielen geen slachtoffers, al zou je kunnen twijfelen bij het zien van de foto’s….;-)

Iedereen keerde gezond en wel huiswaarts!  Nog een welgemeende dank-je-wel aan het Rode Kruis!